Verrijkingsmaterialen
Onderwijsgevenden die hulp willen bij de aanschaf van verrijkingsmateriaal en
dit materiaal zelf willen kunnen beoordelen op geschiktheid.
Goed verrijkingsmateriaal moet van hoog cognitief niveau zijn, het creatieve denkvermogen van de leerling uitdagen en doorzettingsvermogen vereisen.
Er zijn al veel verrijkingsmaterialen op de markt en uitgevers blijven nieuwe materialen ontwikkelen. Zo wordt het steeds moeilijker voor scholen om een goede keuze te maken. Bovendien is er veel kwaliteitsverschil tussen de producten. Tenslotte is er ook een groot prijsverschil en is vaak onduidelijk of de duurdere producten werkelijk bieden waarvoor ze worden aangeschaft.
Slimpuls heeft een beoordelingsnorm ontwikkeld voor verrijkingsmateriaal. Deze wordt tijdens de workshop toegepast op verrijkingsmateriaal van de gastschool en materialen die door Slimpuls worden meegebracht.
Ook hebben wij een lijst samengesteld die een uitgebalanceerd basispakket voor verrijking voor de basisschool biedt.
De workshop bestaat uit een bijeenkomst van 4 uur.
CONCRETE OPBRENGST VAN DE WORKSHOP VERRIJKINGSMATERIALEN
v Overzicht van een basispakket verrijking voor elke basisschool
v Beoordelingsinstrument voor toepassing op zichtzendingen verrijkingsmateriaal
v Kennis van veel verrijkingsmaterialen
v Onderscheidend vermogen bij de aanschaf van verrijkingsmaterialen