coaching
Als je in aanraking komt met het thema (hoog)begaafdheid kan dat veel losmaken. Misschien vanuit de herkenning bij jezelf, puzzelstukjes die op hun plaats vallen, hoe jij je voelde als kind, hoe jouw onderwijscarrière is verlopen, ....... misschien omdat je er als leerkracht mee geconfronteerd wordt dat jouw benadering bij dit kind niet werkt, dat je eerder denkt aan autisme dan aan begaafdheid, dat je bij deze leerling juist helemaal geen begaafd gedrag ziet, dat de leerling niet automatiseert ......
Slimpuls biedt hiervoor maatwerk coaching:
Leerkracht
- Relatie met begaafdheid: wat maakt het los bij jou?
- Benadering van de begaafde leerling: ben je coach of leerkracht? Wat werkt wel en waarom?
- Oplossingsgericht communiceren.
- Omgaan met de autonomie van de leerling.
- Motiveren en stimuleren van kinderen die hun capaciteiten niet (hebben leren) gebruiken.
Ouder
- Herkenning en erkenning van eigen begaafdheid door vader, moeder of beide?
- Opvoeding van het begaafde kind: sta je genoeg los van je eigen ervaringen (projectie)?
- Geweldloze communicatie, hoe werkt dat?
- Werknemer in de arbeidssituatie: slimmer dan je baas, hoe kun je er iets mee?
Leerling
- Verantwoordelijkheid nemen voor hoe jij je voelt.
- Aanpassen, onderduiken, een kwestie van kiezen?
- Stuurman worden van je eigen leerproces.
- Vaardigheden aanleren met Kids Skills.
Meer informatie kunt u anvragen via de contactpagina
“Voor mij was de grootste eye opener dat ik meer coach dan opvoeder ben van mijn hoogbegaafde kind”
(Marko, vader van 3 hoogbegaafde kinderen)