lisanne van nijnatten

Op de basisschool had ik het geluk dat mijn school aandacht had voor hoogbegaafdheid. Toen ik verder ging kijken zag ik zoveel slimme mensen om me heen afzakken en in de knoop zitten met zichzelf! Dit gaf mij de overtuiging dat hulp voor hoogbegaafde kinderen in het onderwijs hard nodig is en zeker niet onmogelijk! Ik haal enorm veel plezier uit het werken met hoogbegaafde kinderen en pubers. Dit neem ik mee in diagnostisch onderzoek en begeleiding. Ik vind het belangrijk om mij in mijn werkte laten leiden door de kinderen waarmee ik werk, omdat zij zelf het beste kunnen aangeven wat het beste bij hen past.

Tijdens mijn studie Kinder- & Jeugdpsychologie heb ik me zoveel mogelijk gespecialiseerd in onderwijs en hoogbegaafdheid. Dit vond vooral in mijn vrije tijd plaats. Ook autisme blijft me interesseren, waardoor ik ook daarin expertise heb opgebouwd. Mijn kwaliteiten liggen vooral in het observeren van gedrag en interacties. Zo kan ik me goed aanpassen aan de behoefte van de ander en zie ik problemen in de interactie snel in.

Aan het einde van mijn studie heb ik mijn eigen bedrijf opgericht voor diagnostiek, onderwijsadvisering en begeleiding op het gebied van hoogbegaafdheid. Ik werk met de Revisie Amsterdamse Kinder Intelligentie Test tweede editie (RAKIT-2), de nieuwste en best beoordeelde intelligentietest voor basisschoolkinderen die nu op de markt is. Hiernaast maak ik regelmatig gebruik van de Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-III). Voor verdere diagnostiek heb ik nog een aardig arsenaal aan testen klaar staan, mocht dat nodig zijn. Op scholen geef ik leerkrachten advies en trainingen over leren leren en projecten voor hoogbegaafde kinderen.


RECENTE ACTIVITEITEN

                        Universitair docent

                        Kinder- & Jeugdpsycholoog binnen eigen bedrijf Edu & ik

                        Intelligentieonderzoek voor Slimpuls

                        Projectontwikkeling voor voortgezet onderwijs

                        Begeleiding in leren leren voor kinderen, jongeren en studenten

 

IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE WAS/BEN/DEED/DOE IK:

    Afgestudeerd psycholoog met afstudeeronderzoek over beelddenken en hoogbegaafdheid

    Psycholoog i.o. op een Orthopedagogisch Didactisch Centrum

                       Begeleider op vakanties van Stichting Vakanties Autisme

                       Vrijwilliger bij de Kindertelefoon

                       Tutor en tutorbegeleider bij begeleidingsbureau voor hoogbegaafde jongeren